Sunday, 3 April 2011

Lawatan Kerja Ke Padang Tembak ABDB





























































Lawatan Kerja rombongan Pemangku Pengarah Jabatan Pendidikan Kokurikulum beserta pengetua Sekolah-Sekolah Menengah dan Maktab-Maktab Kementerian Pendidikan telah diadakan pada hari Ahad, 3 April 2011 bertempat di Padang Tembak, Berakas Garrison.

Antara lain tujuan lawatan tersebut ialah untuk memberigakan antara aktiviti yang dilaksanakan pihak kadet tentera yang melibatkan guru pengawas dan pelajar. Selain daripada aktiviti menembak, aktiviti perkhemahan dan kemahiran asas ketenteraan juga dilaksanakan pihak kadet tentera.

Tujuan lawatan tersebut juga dihasratkan agar pihak sekolah khususnya menjadi lebih faham tentang aktiviti yang yang dilaksanakan, di samping waktu dan tenaga extra yang disumbangkan para guru dan pelajar untuk menjayakan aktiviti tersebut. Semoga pihak sekolah juga akan sama-sama menbantu dan memahami dengan prihatin, demi semangat dan dedikasi para pengawas kadet tentera.

Tetamu kehormat ialah Yang Mulia Leftenan Kolonel Norshahrinizam bin Haji Talib, Pegawai Pemerintah Askar Simpanan Melayu DiRaja Brunei.

0 comments:

Post a Comment


Latest Posts

  © Blogger Piwffoo by Oufwes.com 2009

Back to TOP